Elektrikli scooter’lar için tarihi bir karar çıktı

Elektrikli scooter paylaşım şirketleri Lime, Dott ve Tier için büyük bir darbe niteliğinde bir karar alındı ve Paris sokaklarından kiralık e-scooter’ların yasaklanmasına karar verildi. 2018’de serbest dolaşıma açık scooter’ların ilk olarak popüler olduğu Paris’teki bu hamlenin, diğer şehirlerde de dalga dalga etkisi olması endişe ediliyor.

Paris, e-scooter pazarının en sıkı düzenlemelere sahip olduğu yerlerden biri olmuştur ve şirketler, şehirlerle nasıl uyum sağlayabileceklerine dair bir örnek olarak göstermiştir. Ancak, scooter’ların azami hızını saatte yaklaşık 6 mil (10 kilometre) gibi düşük bir hıza düşürmeye ve sürücülerin özel park alanları kullanmasını veya ceza ödemesini talep etmelerine rağmen, Paris, paylaşımlı mikromobilite şirketlerine sözleşme sunma politikasını tamamen tersine çeviren ilk şehir oldu.

Elektrikli scooter’lar için tarihi bir karar çıktı

Pazar günü Paris Belediye Başkanı Anne Hidalgo tarafından düzenlenen bir referandumda, Parislilerin %89’u şehirde paylaşımlı e-scooter’ları tutmaya karşı oy kullandı. Işıklar Şehri’nde faaliyet göstermek için sözleşme ödeyen üç şirket, toplam 15.000 e-scooter’ı 1 Eylül’e kadar şehirden çıkarmak zorunda kalacak.

Başlangıçta paylaşımlı e-scooter’lara Paris’te yer açan Hidalgo, Paris’in daha yaşanabilir bir 15 dakikalık şehir olmasını desteklemiş ve park yerlerini arabalardan geri alarak yeni bisiklet şeritleri ve yaya dostu alanlar yaratma politikalarını başlatmıştır. Ancak, paylaşımlı scooter’lar, pervasız sürüş ve kaldırımlardaki karmaşadan şikayet eden birçok şehir sakini tarafından tepki görmüştür.

Hidalgo, Pazar günü scooter’ların birçok kazanın nedeni olduğunu ve iş modelinin sürdürülebilir olmak için çok pahalı olduğunu söyledi; 10 dakikalık bir yolculuk yaklaşık 5€’ya mal oluyor. Ayrıca, serbest dolaşıma açık scooter’ların istediği kadar çevre dostu olmadığını da belirtti.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir